La Molnar na otvorenoj pozornici HNK
Norma postavljena na pozornici HNK u povodu 20. obljetnice rada Ljiljane Molnar Talajić snimilljena je za televiziju i ta se snimka iz 1980. godine nalazi negdje u arhivi HTV-a – prisjetila se Seadeta Midžić nakon što je „Casta Diva“ iz opere Norma, s dvostrukog CD-a Ljiljane Molnar Talajić, odjeknula Trgom Republike Hrvatske ispred HNK.
Predstavljanje knjige „La Molnar“ na otvorenoj sceni HNK pratile su, naime, slavne izvedbe Ljiljane Molnar Talajić – Casta Diva iz opere „Norma“ Vincenca Bellinija, „La vergine degli angeli“ iz opere „Moć sudbine“ Giuseppea Verdija i „Ave Maria“ Franza Schuberta.
Zagrebačka Norma postavljena je tri godine nakon bečke, napomenula je urednica knjige Jagoda Martinčević i navela kako je Ljiljana Molnar Talajić pjevala na pozornicama svih pet najvećih svjetskih opernih kuća – Bečke državne opere, Metropolitana u New Yorku, Scale u Milanu, Arene u Veroni i Covent Gardena u Londonu. Ljiljana Molnar Talajić za Veronu je bila La Molnar, a za Beč Die Molnar, , podsjetila je Jagoda Martinčević.
Govoreći o Ljiljani Molnar Talajić, Seadeta Midžić naglasila je kako su u knjizi „La Molnar“ autor Dalibor Talajić i urednica Jagoda Martinčević dvoglasjem postigli cjelinu te citirala Nietzschea i Decartesa o doživljaju glazbe. Isto je rekao Enes Kišević riječima – Operna diva/ i publiku i sebe/ podiže glasom, a dio te moći mogla je osjetiti i publika ispred HNK zahvaljujući CD-u i moćnim zvučnicima.
Nikolina Mazalin iz Croatia Recordsa napomenula je kako je snimanje i čuvanje slavnih interpretacija suvremenika jedan od zadataka diskografske kuće. Croatia Revords je svima prisutnima na promociji darovao dvostruki CD velike La Molnar, objavljen u ediciji Veliki hrvatski interpreti.
Otvorena scena HNK je simbolično mjesto za promociju knjige „La Molnar“, naglasio je Dalibor Talajić, jer je nedaleko, osim pozornice na kojoj je nastupala, i Klub kulturnih radnika, popularni restoran „Kod Drageca“, gdje je velika La Molnar također rado pjevala u društvu. Dio klupske atmosfere, u kojoj se netko u neko doba noći sjeti „daj Ave Mariju“, a operna diva ustaje i pjeva, opisan je u odlomku iz knjige koji je pročitala Nera Stipičević.
Schubertova Ave Maria u izvedbi Ljiljane Molnar Talajić, koja je nakon čitanja odjeknula s otvorene pozornice HNK, poput magneta je privlačila šetače koji su zastali kako bi uživali u snazi glazbe i izvedbe i oživjeli sjećanje na veliku La Molnar.
Knjigu „La Molnar – priča o Ljiljani Molnar Talajić“ sufinancirana je sredstvima Grada Zagreba.